فواید میوه خشک

آیا خوردن میوه خشک خوب است؟

سوال. من عاشق میوه خشک هستم و فکر می کردم سالم است. اما شنیده ام که با خوردن میوه های خشک وزن زیادی اضافه می کنید که سالم نیست. حقیقت چیست؟

پاسخ. حقیقت این است که مای وست، بازیگر و کمدین، اشتباه کرده است که گفته می‌شود “خیلی چیز خوبی است… می‌تواند فوق‌العاده باشد!” غذا حاوی کالری است و خوردن بیش از حد کالری – حتی غذاهای سالم – منجر به افزایش وزن می شود. اما کالری های سالم و کالری های ناسالم (“خالی”) وجود دارد و میوه ها منبع سالم کالری هستند. این در مورد میوه های خشک به اندازه میوه های تازه صادق است.

با این حال، برخی از هشدارها وجود دارد. از آنجایی که میوه‌های خشک بسیار کوچک‌تر از میوه‌های تازه‌ای هستند که از آن به دست می‌آیند، مصرف کالری زیادی با خوردن میوه‌های خشک آسان‌تر است. من به ندرت در عرض چند ساعت سه عدد زردآلو تازه یا 30 عدد انگور می خورم، اما اغلب در عرض چند ساعت بیش از سه عدد زردآلو خشک و 30 عدد کشمش مصرف می کنم. موضوع نگران کننده دیگر این است که برخی از سازندگان میوه خشک به میوه های خشک (که قبلاً حاوی قندهای طبیعی خودشان هستند) قند اضافه می کنند. هنگامی که برچسب های جدید Nutrition Facts تایید شده توسط دولت شروع به ظاهر شدن کنند، تعیین میزان قندهای اضافه شده در یک وعده آسان خواهد بود.

میوه‌های خشک همچنین حاوی فیبر بیشتر و آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام فنل نسبت به میوه‌های تازه در هر اونس هستند. فیبر با بیماری قلبی، چاقی و برخی از انواع سرطان مبارزه می کند (اگرچه اثر محافظتی احتمالی آن در برابر سرطان روده بزرگ بحث برانگیز است). افرادی که رژیم‌های غذایی غنی از فنل‌های گیاهی دارند، میزان کمتری از بیماری‌های قلبی، دیابت، انواع مختلفی از سرطان و احتمالاً بیماری‌های مغزی دژنراتیو دارند.

بنابراین، همیشه به خوردن میوه های خشک ادامه دهید: آنها سرشار از مواد مغذی سالم هستند. اما از قندهای اضافه شده خودداری کنید و کالری دریافتی را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *